TRAVELLING ART PILGRIMS - Eröffnung 14. April 2016 im österreichischen Kultur Forum, Neu Delhi
Die Ausstellung Travelling Art Pilgrims als Synthese von Ways of Discipline, ist der Versuch , einer zunehmenden Entfremdung des Menschen von seiner Arbeit und den Werken seiner Arbeit auf Grund immer komplexer werdender globaler Herstellungs- und Automatisierungsprozesse etwas entgegenzusetzen.
Und was wäre geeigneter, um Rückverbindung, Identifikation oder Emotion zu bewirken, als Kunst? GapStarPro beruft sich auf die uns allen gemeinsame, immaterielle, inspirative und konspirative Kraft, die hinter und in jeder menschlichen Arbeit steckt.
"Diese verdichtete, vernetzte, im wesentlichen immaterielle und konspirative Kraft der menschlichen Arbeit, die ein Werkzeug, ein Karren, ein Fahrrad, ein Tonkrug oder ein Stück Stoff ebenso zum Ausdruck bringt, wie ein Architekturdesign, ein Bild oder eine Skulptur, bleibt sichtbar, selbst wenn der Mensch als Verursacher und Erzeuger dieser Arbeit längst schon daraus verschwunden ist." ( GapStarPro)
TRAVELLING ART PILGRIMS - Opening 14th April 2016 at Austrian Cultural Forum, New Delhi
Thanx for supporting GapStarPro
the exhibition "Travelling Art Pilgrims" as a summary and synthesis of "Ways of Discipline featuring India" is the attempt to generate means and forms to express the anguish in front of a growing alienation of the human work force from the work itself as well as from the goods and tools and things deriving from that working process due to automization and now digitalisation of all manufacturing processes
What could be more expressive or more effective in creating re-vinculation, identification and consciousness than ART? GapStarPro calls upon the immaterial,the inspiring and conspirative power which is inherent to all of us human beings and which transpires through each and every piece of human work.
"It is this weblike, conspiratorial, densified and essentially immaterial power of human labour, which is shining through a tool, a cart, a jar, a bycicle or any piece of cloth as well as it shines through an architectural or mechanic design or pushes through a painting or a sculpture, which remains visible, even when the human as originator or procreator of this piece of work has long since disappeared." ( GapStarPro)
..
.
.
.
.